Rakan...

Khamis, 1 Mac 2012

MPI - Minggu Penghayatan Islam

Assalamualaikum...
                         Agak lama juga rasanya tak update blog ini kerana masalah internet, sibuk dengan permulaan tuk' 'study', dan hal-hal lain. Lagipun tiada idea tuk' menulis, jika ada pun tidak sempat kerana kekangan masa. Kali ini ingin menceritakan mengenai projek kolej. Walaupun aku berada di semester terakhir, namun aku tetap bersama dalam aktiviti di kolej lebih-lebih lagi melibatkan agama. Projek ini diberi nama  "Minggu Penghayatan Islam".
                    Aku fikir, untuk kali ini dapatlah aku rileks tapi disebabkan aku masih diperlukan kerana pelajar 'junior' kurang memberi komitmen, akhirnya, aku juga yang terpaksa menjadi ketua unit. Kali ni aku 'handle' Unit Teknikal dan Multimedia. Ikutkan pengalaman memang sudah pernah tapi tak biasa juga dengan tugas-tugas teknikal melainkan, aku hanya biasa dengan membuat video. 
                  MPI- Minggu Penghayatan Islam kali ini dijalankan di bawah Jawatankuasa Perkembangan (JKP) Kerohanian dan Perpaduan yang dahulunya dikenali sebagai JKP Balai Islam di Kolej Kediaman Ke-3 (Tuanku Kurshiah) sesi 2011/12, Universiti Malaya. Walaupun namanya telah ditukar, namun alhamdulillah aktiviti-aktivitinya tetap tidak berubah dan masih melibatkan unsur-unsur agama Islam. 
Sebenarnya, ini kali pertama MPI dijalankan kerana sebelum ini nama projek ini dikenali sebagai Minggu Perpaduan, dan projek lain pula ialah Ihya' Ramadan (IHRAM). MPI pernah dilaksanakan suatu ketika dahulu tetapi waktu itu, aku masih lagi bersekolah...:) Rasanya sampai sini sahaja coretan tuk' kali ini. Semoga projek seumpama ini dapat diteruskan lagi untuk sesi akan datang. Syukran...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan